Včela z mojej kávy

29. augusta 2011, marcelpales, Poézia

Do žiariva

sfarbil Boh piatok

obec operencov ho za to hlasito chválila

Slnko postávalo vysoko nad

mestom Graz

a tvár mi úsmevom žiarila

 

Na terase vzadu domu

som sa vkladal do dlaní páliacich lúčov

v rukách stískajúc knihu

životopis maliara z dedinky Vinci

veľkého hľadača múdrosti

Spokojne stratený som bol v tom okamihu

 

Vôňa kávy zo stola

pritiahla ju z božských nebies

a ona pristála mi na šálke

Že preskúma sladké jazierko

hnedastú hlbočinu

netušila že je na poslednej zastávke

 

Zmätená

bojovala zo všetkých síl

s túžbou návratu k medu

Sekundy dlhé ako večnosť

smrtili ju

žltá zmenila sa na hnedú

 

Po vylovení

uložil som ju pod slnečný lúč

nech pod teplom ožije

No ešte prv než vyschla

vysychal jej život

a už len v raji tú kávu dopije

 

Do zvoncového kvetu

vložil som ju

doprial jej voňavú záplavu

Prišlo mi smutno

akoby som stratil vzácneho priateľa

čo ku mne zavítal na kávu

(foto: Miška Marcineková)